קריירה בניהול רשתות תקשורת?
כל מה שצריך לדעת

מנהלי רשת נדרשים כיום למגוון כישורים והכרות רחבה ומעמיקה עם הפלטפורמות הטכנולוגיות המובילות ממערכת הפעלה Windows 10 דרך תשתית הענן הפופולארית Amazon Web Services ועד יכולת יישום של Check Point Security Administration ככלי מוביל לאבטחת מידע. אז מי הם מנהלי רשת, לאיזה כישורים ואסמכות הם זקוקים כדי להתקדם בתחום וכיצד חברת CISCO קשורה לעניין?

מנהלי רשת – מה הם עושים?

ניהול רשתות תקשורת הוא תחום דינאמי ומאתגר בעיקר בשל החידושים הרבים וריבוי המערכות. מנהלי רשת מהווים פונקציה חיונית בארגון כשמצופה מהם להציג ידע עדכני בכל הנוגע להתקנת המערכות השונות וכן לתחזוקתם השוטפת כולל תיקון ושדרוג בהתאם לצורך וניטורן במטרה לשפר ביצועים. בין היתר, כולל התפקיד, ניטור תעבורת שרת, שמירת חשבונות משתמשים והרשאות גישה למערכות, עדכוני רשת, יישומים של תוכנות אבטחה, ביצוע גיבויים ובדיקות. מצד אחד, מדובר בג'וב תפעולי ומצד שני, בארגונים סומכים על מנהלי רשת שיכירו את ההתפתחות הטכנולוגיות, יחקרו שדרוגים של חומרה ותוכנה ויסייעו גם בתכנון פרויקטים שונים שקשורים לרשתות התקשורת ועיבוד נתונים.

מה לומדים בניהול רשתות?

חשוב מאוד לחפש קורס מקצועי של ניהול רשתות תקשורת עם התמחות בתשתיות ענן, כיוון שהשימוש בתשתיות ענן חיוני היום כמעל לכל ארגון. בקורס המכשיר מנהלי רשת או מנהלי מערכות, לומדים שימוש מעמיק במגוון מערכות הפעלה של שרתים ונקודות קצה, יסודות הרשת, תהליכי וירטואליזציה, אחסון נתונים ועוד. הדגש הוא על ידיעה של מערכות הפעלה כמו לינוקס ווינדוז וכן תשתיות ענן נפוצות של אמאזון ושל מייקרוסופט וכן על מודול אבטחת מידע ממוקד בפתרונות של חברת צ'ק פוינט המובילה בשוק לשרתי firewall. אחת הדרכים להשתלבות כיום בתחום המרתק של ניהול ותכנון רשתות תקשורת היא באמצעות לימודי תקשורת נתונים – קורס CCNA. מדובר בראשי התיבות של Cisco Certified Network Associate . ענקית התקשורת האמריקאית מציעה הסמכה טכנולוגית נחשקת לניהול רשתות Cisco שהיא דרגה אחת מעל טכנאי רשת (CCENT) ובדיוק מתחת – CCNP (Professional רשת מוסמך סיסקו). הסמכת CCNA היוקרתית מתמקדת בכישורים הדרושים לעבודת בסביבת ענן, כולל רשתות תקשורת מקומיות אלחוטיות (WLAN) והיא למעשה מצביעה על כך שמי שמחזיק באסמכה זו הינו בעל יכולת לנהל ולפתור בעיות ברשתות ארגוניות. לדוגמא LAN / WAN, שירותי רשת, פרוטוקולים ניתוב (RIP, EIGRP, OSPF) ועוד. כדי לקבל את ההסמכה יש לעבור בחינה ולכן חשוב ללמוד קורס שמעניק את הידע המבוקש לבחינה זו ולאחריה, לניהול רשתות של סיסקו הנפוצות בארגונים מקומיים ובינלאומיים.
בסיום הקורס ניתן להשתלב בחברות המחפשות מנהלי רשתות או להמשיך ללימודים והתמחויות של ניתוח מערכות מחשב, ניהול מסדי נתונים, אנליסטים של אבטחת מידע ומפתחי תוכנה

Schedule Appointment

Fill out the form below, and we will be in touch shortly.

לא הצלחנו לאתר את הטופס.

בודק...