אתר אינטרנט הוא נכס דיגיטלי והיום כמעט כל לקוח מחפש את בית העסק ברשת ומגיע לאתר שלו, סקרן לגלות יותר על המותג, לצרוך תוכן, לרכוש מוצר או להזמין שירות.
האבולוציה של עולם העיצוב האינטרנטי עברה מהפכים רבים ומאתרי FLASH מסורבלים אשר נטענים באיטיות ולפעמים מהבהבים יותר מדי בעיניים, האתרים של היום מגלמים את הקדמה הטכנולוגית כולל אוטומציה, סליקה אונליין, חוויית משתמש ייחודית.
העיצוב של אתר בעל חשיבות מהותית ומשפיע ברבדים רבים ומגוונים: מקידום האתר במנועי החיפוש דרך שהיית המשתמשים ועד הגברת ההמרות והמכירות.
כדי לעצב אתרים שיתאימו לפעילות העסקית וירשימו בביצועים, חשוב לחבר את העיצוב לזהות המותג, למטרה של האתר, לקהל היעד ולעדכונים הטכנולוגיים על מנת לייצר אתר אטרקטיבי מנצח. לפניכם 5 טיפים חשובים בדרך לאתר אינטרנטי יעיל ומושך:
ניווט אינטואיטיבי
המסע שמבצע המשתמש באתר ישפיע על החוויה שלו ועל חזרתו לאתר או על הפעולות שיבצע באתר ועל שהייה יותר ממושכת מצדו בנבכי האתר.
כדי שהמשתמש יוכל למצוא את דרכו, במיוחד באתרים מורכבים ומסועפים עתירי מידע כמו מגזינים או אינדקסים למיניהם, יש ליצור פריסת אתר שתאפשר ניווט מובן וידידותי למשתמש, החל מחלוקה קטגוריאלית דרך גלילה מהירה ועד שימת דגש על לחצנים בולטים, קריאות מכוונות לפעולה, מיקום הפריטים לפי היררכיה וויזואלית, טיפוגרפיה עקבית בגודל הכותרות והפונטים בגוף הטקסט, הבלטת לינקים, מנוע חיפוש למציאת המידע המבוקש, מפת אתר שמספקת את המבנה של האתר וכל “הזרועות” שלו.
בחירת פלטת גוונים
זכרו שלצבעים יש קונוטציה רגשית. מצד אחד, קיים הרצון שהצבעים של האתר יתאימו לזהות המותג ומצד שני, שיהיו נעימים לעין המתבוננת לאורך זמן.
כדאי לבחור מספר גוונים שישלטו באתר ושיישמר גם קונטרסט בין גוון הפונט לצבע של הרקע. הימנעו מעיצובים עזים או בהירים יתר על המידה.
יש לוודא שהתמונות המשולבות באתר מתמזגות בהרמוניה גם מבחינת גוון התמונה, המסגרת, רוויה.
בחרו את ערכת הצבעים תוך חיבור לעולם התוכן של המותג, סוג האתר, קהל היעד והתחושה שתרצו שתתקבל בעת הגלישה.
התאמת האתר לנייד
היום נראה שיותר משתמשים גולשים באמצעות הסמארטפון ומכאן החשיבות הרבה לעיצוב רספונסיבי אשר יתאים את עצמו לכל סוגי המכשירים.
יש לזכור שגם מנועי חיפוש מעדיפים אתרי אינטרנט המעוצבים בהתאמה למכשירים ניידים.
כדאי להימנע מאפקטים שאינם יתאימו למכשירים ניידים ולבצע התאמה אופטימאלית של האתר למכשירים ניידים.
מלבד התאמה לנייד, העיצוב היום מתחשב גם בנגישות אתר ויש להתאים את האתר גם לפי העקרונות השונים של הנגשה.
פשטו את המורכבות
במיוחד לאור העובדה שהאתר צריך להתאים לגלישה גם מהמובייל, חשוב להפחית נקודות חיכוך, אנימציה מכבידה, שימוש יתר בסרטונים או בתמונות. נסו לפשט מהלכים באתר באמצעות אינפוגרפיקה.
במקרים רבים, ההעדפה תהיה להרחיב את השטח הלבן במיוחד אם יש גודש של אלמנטים ועולה הצורך לאוורר ולרווח ולא לעייף את העין האנושית של המשתמש.
השימוש בצבע הלבן גם הוא עוזר להדגיש אלמנטים אחרים שתרצו להבליט. בחרו גופנים קריאים, גרפיקה שמשרתת פונקציה מסוימת.
בחירת אלמנטים עיצוביים מתאימים
כחלק מהעיקרון של מינימליזם באתר חשוב מאוד לשים דגש על בחירה מוקפדת של תמונות כמו אימג’ים שמחזקים את תדמית המותג, משקפים היטב את המוצר ומניעים לקנייה.
יש לוודא שאלה יהיו תמונות באיכות גבוהה – כיום ישנם יישומים ייעודיים אשר דואגים לטעינה מהירה של תמונות תוך שמירה על איכות התמונה.
סדרו את התמונות הרלבנטיות בקומפוזיציה בין התמונות המייצרת את הטאץ’ הנכון. באנר עליון, צדדי, באנרים תחתונים, תמונות ששתולות במקומות קבועים בדפים בעלי פריסה דומה וכן שימוש באלמנטים שמושכים את העין אך יש להם פונקציונאליות חשובה כמו אייקונים לרשתות חברתיות, צ’אט וירטואלי, באנר פופ אפ להגברת רישום למועדון הלקוחות וכדומה.
איך מתחילים קריירה בעיצוב אתרים?
במסגרת קורס עיצוב גרפי יישומי במכללת ג’ון ברייס הסטודנטים מעמיקים גם בכל מה שקשור ל- Web Design כולל עיצוב למובייל, התוכנות והכלים החשובים לעבודה מעשית בתחום לרבות שליטה במערכת ניהול התוכן הפופולארית ביותר כיום – WordPress עמה ניתן לעצב אתרים בקלות כמעט ללא כתיבת קוד.
בסיום הקורס יהיה למשתתפים תיק עבודות אתו הם יוכלו לחפש עבודה או לקוחות בתחום, בין אם יבחרו להיות שכירים או להקים עסק עצמאי בעיצוב גרפי ו/או עיצוב אתרים.