200 מיליון דולר: האקזיט הישראלי הראשון של השנה החדשה

שנה עברית חדשה החלה ואיתה גם בשורות משמחות להייטק הישראלי: חברת DigitalOwl הודיעה כי נרכשה על ידי חברת Datavant האמריקאית בעסקה שמוערכת בכ־200 מיליון דולר. מדובר באקזיט מרשים במיוחד, שמגיע על רקע האטה כללית בשוק ההון ובתחום ההשקעות בסטארטאפים.

מי שחתום על ההשקעה המוקדמת הוא פרופ’ אמנון שעשוע, מייסד מובילאיי, שהצטרף לסבב גיוס של החברה עוד בשנת 2021. לצד שעשוע השתתפו בגיוסים גם גופים בינלאומיים מוכרים כמו RGA, Insight Partners, Fusion VC ו־Ibex Investors. בסך הכול גייסה החברה 38 מיליון דולר, כאשר Ibex החזיקה בכ־30% מהמניות וצפויה להרוויח באופן משמעותי מהעסקה.

האקזיט הזה מצטרף לשורה ארוכה של השקעות מוצלחות של שעשוע, ומחזק את מעמדו כאחד המשקיעים הבולטים והמשפיעים בזירה המקומית.

DigitalOwl

פתרון מבוסס AI למסמכים רפואיים

DigitalOwl הוקמה ב־2018 על ידי האחים יובל ועמית מן. הרעיון נולד סביב שולחן שישי משפחתי, כאשר יובל, עורך דין בתחום תביעות הנזיקין, שיתף את אחיו בכמות האינסופית של מסמכים רפואיים שעליו לעבור ידנית. עמית הציע לבחון פתרון מבוסס בינה מלאכותית – רעיון שלבסוף הפך לחברה מצליחה.

הפלטפורמה שפיתחו האחים עושה שימוש בעיבוד שפה טבעית (NLP) כדי לאפשר לחברות ביטוח ולעורכי דין לנתח מסמכים רפואיים במהירות וביעילות. בכך היא חוסכת זמן יקר ומשפרת את תהליכי החיתום והטיפול בתביעות.

עוד לפני גל ה־AI ששוטף את העולם בשנתיים האחרונות, DigitalOwl כבר הציעה פתרון ישים ששינה תהליכים שלמים בענף הביטוח. בכך היא ביססה את עצמה כחלוצה בתחום ה־InsurTech, אחד הענפים הצומחים ביותר בעולם ההייטק.

החברה מעסיקה כיום כ־70 עובדים, מתוכם כ־50 בישראל. יובל מן, מנכ”ל ומייסד משותף, מסר כי החזון של DigitalOwl היה להפוך תהליכים ידניים וארוכים לאוטומטיים וחכמים. לדבריו, שיתוף הפעולה עם Datavant צפוי להאיץ את פיתוח היכולות ולהרחיב את סל הפתרונות ללקוחות.  לדבריו: “סקירה ידנית של רשומות רפואיות היא תהליך ארוך ויקר. התמקדנו ב־DigitalOwl בהפיכת תהליכים אלה לאוטומטיים וחכמים יותר. השותפות החדשה תאפשר לנו להעניק ערך רב עוד יותר ללקוחות ברחבי העולם.”

עבור העובדים בישראל, העסקה צפויה להביא יציבות ואף לפתוח דלתות לשיתופי פעולה גלובליים חדשים.

מה המשמעות עבור השוק הישראלי?

האקזיט של DigitalOwl הוא לא רק סיפור הצלחה נקודתי. הוא גם תזכורת לכך שהיכולות של ההייטק הישראלי ב־AI אינן מוגבלות לעולם הצ’אטבוטים או הגנרטורים היצירתיים. גם בתחומים מסורתיים כמו ביטוח ומשפט, לסטארטאפים מקומיים יש יכולת לחדש, להוביל ולשנות תעשיות שלמות.

עסקה בהיקף כזה בתקופה של האטה עולמית עשויה לשמש זריקת עידוד ליזמים ולמשקיעים, שמביטים קדימה אל עבר ההזדמנויות של השנה החדשה. לצד זאת, היא צפויה גם ליצור מקומות עבודה נוספים בישראל, הן באמצעות גיוס עובדים חדשים לטובת הרחבת הפעילות, והן דרך שיתופי פעולה עם חברות מקומיות בתחומי פיתוח, דאטה, ענן ו־AI. במילים אחרות, ההשפעה של העסקה חורגת הרבה מעבר לחברה עצמה ועשויה להניע צמיחה אקוסיסטמית רחבה יותר.

לסיכום, האקזיט של DigitalOwl מראה איך רעיון שעלה בארוחת שישי משפחתית יכול להפוך לחברה בינלאומית שנרכשת במאות מיליוני דולרים. זהו גם סיפור על חדשנות, על שילוב של בינה מלאכותית במקומות שלא חשבו שאפשר, ועל כוחה של התעשייה הישראלית להוביל גם בזמנים מאתגרים.

תוכן עניינים

תוכן עניינים

קורסים אונליין
מגוון ערכות מקוונות ללמידה עצמית

מכל מקום ובכל זמן שנוח לכם!
קורסים מקוונים