כל מה שרציתם לדעת על תפקיד מאפיין חווית משתמש

תוכן עניינים

מהן התכונות הנדרשות למאפיין/ת חוויית משתמש?

חוויית משתמש היא אופן ההסתכלות על העולם הדיגיטלי כגון: אסטרטגיה, שיווק, עיצוב, טכנולוגיה, פסיכולוגיה והתנהגות.מאפיין חוויית המשתמש המושלם יהיה מי שמומחה בכל אלה יחד.
כיום ניתן, למצוא משרות דרושים שמחפשות באופן ספצפי אנשים כאלה (למרות שאם יש כאלה, הם כנראה לא ממש מחפשים עבודה
(

 מה עושה מאפיין/ת חוויית משתמש?

העיסוק באפיון חוויית משתמש מתחלק באופן כללי למרכיב מחקר, העוסק בהבנת עולם המשתמשים, צורך השוק ובמרכיב תכנון ממשקי המשתמש, הבדיקה והשיפור שלהם. בישראל, המודעות לחשיבות של מרכיב המחקר לוקה בחסר ובמרבית המקומות לא מתקיים בכלל או מתקיים הרבה פחות ממה שהיה נכון לעשות.
מרכיב תכנון ממשקי המשתמש מופרד לצד האדריכלי – סידור נכון של אלמנטים על מסך, כדי לתמוך בתהליך העבודה מתוך הבנת עולם המשתמשים. העיצוב הגרפי של המסך – בחירת הצבעוניות והיישום המלא של תוצרי העיצוב, בכדי להעבירם לפיתוח.

מה הם התוצרים של תהליך האפיון?

תוצרי האפיון, כפי שתוכלו ללמוד בקורס חווית משתמש, מכונים Wireframes – תרשימי רשת, והם מוצגים בגווני אפור ומציגים את המבנה של המסך מבלי לרדת לפרטי הגימור הוויזואליים כמו התמונות הסופיות, הפונטים הסופיים והצבעוניות. מאפיין חוויית משתמש יבלה כ-60% מזמנו ביצירת התרשימים האלה באמצעות כלי אפיון – מערכות ייעודיות ליצירת התרשימים.
גם כאן, למרות שמדובר על שתי התמחויות שונות, בישראל אוהבים לשלב אותן יחד במקצוע אחד, שבניסוח שגוי (לא נכנס לזה) נקרא “UI/UX”. במרבית המקרים, מצפים מבעל מקצוע אחד להיות מתכנן המסכים וגם המעצב הגרפי שלהם. המחיר של הכוונה הזו במרבית המקרים הוא שמי שמעצב את המסכים לא מבצע מחקר וגם לא עושה אופטימיזציה של סידור המסכים הטוב ביותר ובחינה באמצעות כלים כמו מבדקי שמישות, אלא מקבל החלטה עצמאית.

 מול מי עובד/ת מאפיין/ת חוויית המשתמש?

מערכות היחסים של מאפיין חוויית המשתמש בשוטף הן מול מובילי הפרויקט Stake-holders) “– מחזיקי הסטייקים”), מנהלי המוצר, שמגדירים את הדרישות למוצר ומובילים את התקדמותו, מעצבים גרפיים, במידה ויש הפרדה, מפתחים, שאליהם מעבירים הנחיות ומבקרים את העבודה שלהם וכמובן משתמשים – בשלבי המחקר לפני תכנון המוצר ובמדידה וקבלת משוב אחרי העלייה לאוויר.

 מי יכול/ה להשתלב בתפקיד?

חשוב להבהיר ולציין שהכניסה למשרות בתחום ה– UX  היא משימה מאתגרת. נהוג להשתלב במשרות   UX  או לאחר ניסיון מקדים במקצועות דיגיטליים אחרים בעולם התוכן הרלוונטי (פיתוח, ניהול מוצר, תוכן, ועוד…) או מניסיון קודם בעיצוב גרפי בדיגיטל

 בקורס חווית משתמש בהנחיתו של טל פלורנטין תוכלו ללמוד ולרכוש מקצוע מבוקש בעולם הדיגיטלי

תוכן עניינים

Schedule Appointment

Fill out the form below, and we will be in touch shortly.

לא הצלחנו לאתר את הטופס.

בודק...