על מנת להבין אילו מילות חיפוש רלבנטיות להעלאת האתר בתוצאות החיפוש, יש לבצע מחקר מילים מעמיק ולדרג אותן על פי נפח חיפושים וכדאיות. מילים אלה ישולבו בטקסט העמוד וכן באלמנטים שונים כגון title, description ו-H1, כאשר המטרה המרכזית היא להעלות את רלוונטיות העמוד בעיני גוגל וכמובן בעיני הגולש
חשוב לאפשר לגולש להגיע מלכתחילה לאתר אך גם להישאר בו ולבצע מכירה או כל פעולה אחרת נדרשת באתר וזו הסיבה שיש ליצור קשר ישיר בין החיפושים לתוכן המוצג. למקדמי אתרים חשוב לפצח בתהליך המחקר את שאילתות החיפוש, מה הגולש מחפש, לפי אוכלוסייה מועדפת או קהל היעד האולטימטיבי ומה הסיכוי של האתר להתקדם בביטויים אלה.
המילים שייקחו אתכם גבוה בדירוג
מילות המפתח הרלבנטיות בעלות הסיכוי הריאלי לקידום ילוו אתכם בפעילות השיווקית האינטרנטית גם בהעלאת קמפיינים ב- Google AdWords ויוכלו לסייע בהעלאת אחוז ההמרות. המודעות במסע הפרסום יופיעו בהתאם למילות המפתח שנבחרו ותקבלו פידבק – האם הן באמת המילים שהלקוח מחפש ולפי זה לבחון כמובן את מידת ההתאמה והחזר ההשקעה על הקמפיין.
מחקר המילים יחשוף בפניכם מה נפח החיפושים (הפופולאריות של הביטוי) ומה התחרות על הביטוי בתחום.
מילות המפתח יכולות להופיע כפי שהן, בתצורה המקורית, אבל רוב החיפושים טמונים ב”ביטויי זנב ארוך” המכילים הטיות שונות של מילת המפתח בצירוף מילים נוספות. מחקרים רבים הצביעו על כך שמילות זנב ארוך ממירות אפילו יותר, כי אנשים נוטים לבצע חיפוש בדרך ספציפית. נהוג לחלק את הביטויים לביטוי זנב קצר, זנב בינוני וזנב ארוך ולבחון את שיעור ההמרות גם לפי “אורך הזנב”. מילת זנב קצר מורכבת לרוב ממילה אחת או שתיים בעוד מילות זנב ארוך מורכבות לרוב מארבע מילים ואפילו יותר.
כמובן שחייבת להיות הלימה בין סוג האתר והקונספט והתוכן שלו למה שאנשים מחפשים, כי גוגל “מעניש” על אי התאמה. חשבו על זה לעומק: לקדם אתר בביטויים פופולאריים ואז להפנות את האנשים לתוכן שאינו עונה על ציפיותיהם לא משרת את האינטרסים של גוגל, ולא של הגולש וגם לא שלכם. הרי המטרה בקידום אתר היא לייצר מודעות, להעלות חשיפה ולמשוך משתמשים חוזרים ואם הגולש לא ימצא את מבוקשו באתר בביטוי המפתח – הוא לא ישוב אליו ואתם הפסדת גולש.
לכן גם בהמשך תבדקו בכלי הניתוח מה אחוז העזיבה ממילות מפתח מסוימות על מנת להבין אם יש מילים טובות יותר שיגדילו כניסות ושהיית הגולשים באתר.
חקר מילות מפתח הוא הבסיס לתהליך קידום אתר, אבל הוא דורש גם אופטימיזציה ובדיקה מתמדת לפי שינויים ומגמות בשוק ובהתאם לתוצאות. המחקר מעניק תובנות שהן הרבה מעבר למילות מפתח – הוא חושף טרנדים בשוק, מה מחפש קהל היעד ובמה המתחרים משתמשים ומכאן העוצמה וההשפעה הרבה שיש לו באספקט האסטרטגי והשיווקי בכלל.
היכון, הכן, מתחילים לחקור
איך מתבצע התהליך בפועל? במסגרת קורס קידום אתרים תלמדו שקיימים כלים רבים לחקר מילות מפתח כאשר מתכנן מילות המפתח של Google מהווה את הכלי האולטימטיבי ונקודת זינוק לכל מחקר מילים. הוא מציג את סך הכל החיפושים למילת מפתח ומאפשר לקבל רעיונות נוספים בהתאם לביטויים שהוקשו. הוא ממליץ על ביטויים רלבנטיים ומציג גם טווח משוער כמו נפח חיפושים חודשי.
כלי נוסף מבית היוצר של גוגל שעוזר בגיבוש מילים הוא Google Trends המציג מגמות עבור ביטויים ספציפיים לאורך זמן ומאפשר השוואה של ביטויים בפרק זמן נתון כמו גם פילוח של מספר חיפושים על פי אזורים, שפות המשתמשים וכדומה. קיימים כלים נוספים בתשלום וכן קיצורי דרך ותוספים לדפדפן כרום שיכולים לסייע במשימת המחקר וכן בניתוח אפקטיבי של הנתונים וסיכויי ההצלחה.
בכל מקרה, לאחר חילוץ הנתונים נהוג לאכלס את הנתונים על חקר מילות מפתח בגיליון אלקטרוני כמו Google Docs או Excel . כך יוצגו בצורה ברורה כל הנתונים הרלבנטיים לביטויים כולל הערות ודגשים דוגמת חיפושים חודשיים מקומיים, חיפושים חודשיים גלובליים, מהי העלות המשוערת לקליק, מהי התחרות על ביטוי זה וגם מי הם המתחרים העיקריים בזירה. חשוב להתחיל עם רשימה הגיונית של מילות מפתח בהן יש פוטנציאל גבוה יותר לעלות. מחקר מילים מתייחס גם למילים קשורות ולמילים נרדפות, שעשויות להיות רלבנטיות לחיפוש.
הבסיס לכל אסטרטגיה
כמובן שמחקר מילים הוא הבסיס להתנהלות בזירת קידום האתרים וחשוב לבנות על פיו את האסטרטגיה הנכונה. למשל, להחליט מה יהיו מילות המפתח הרלבנטיות עבור אותו אתר, באילו מילות מפתח להתמקד בדפים שונים.
האסטרטגיה יכולה לנבוע לפי מצב השוק. למשל, ככל שהשוק יותר תחרותי לעיתים שווה להתחיל בקטן ובביטוי ממוקד כדי לתפוס נישה בתחום שלך ורק עם צבירת תאוצה וגדילת האתר וקידומו בגוגל – לפנות לביטויים רחבים יותר.
חשוב להבין מה היתה כוונת הגולש, מה הוא חיפש על מנת להגיע אליכם, כאשר לרוב בתהליך התכנון מתייחסים למספר כוונות נפוצות: כוונת מידע – הגולש חיפש מידע על נושא מסוים, כוונת ביצוע – הגולש חיפש מידע על מנת לבצע רכישה והוא למעשה מבצע השוואה מקדימה, כוונת עסקה – הגולש מתכוון לבצע רכישה לאחר שכבר בוצע סקר שוק ולפי זה ניתן גם להציג את התוכן הרלבנטי לפי סוג הכוונה.
באמצעות גוגל אנליטיקס אפשר לבחון את ההשפעה שהיה לשימוש במילות מפתח, האם הן העלו את התנועה לאתר ואת ההמרות, מהם הביטויים שהוכיחו את עצמם.
בקורס קידום אתרים תלמדו כיצד לבצע מחקר מילים מעמיק בעקבות מונחי החיפוש האולטימטיביים ולהשתמש בהם בדרך האפקטיבית ביותר.