גוגל מתרחבת בתל אביב: מהלך שמסמן את העתיד של תעשיית ההייטק בישראל

ענקית הטכנולוגיה גוגל נמצאת במו”מ מתקדם לשכור 25 אלף מ”ר נוספים במגדל ToHa 2 בתל אביב. אם העסקה תיסגר, גוגל תוסיף לעצמה עוד 8 עד 10 קומות ותתפוס כמעט מחצית מהמגדל החדש, במקביל ל־24 הקומות שכבר שכרה בו.

מהלך כזה לא קורה בכל יום. מדובר בהבעת אמון ברורה בתל אביב כמרכז הטכנולוגי של ישראל, בתקופה שבה חברות מסוימות מקטינות פעילות או בוחנות מעבר לחו”ל. עבור גוגל, ההתרחבות מגיעה על רקע חיזוק משמעותי בנוכחותה המקומית, מהגידול בפעילות בענן ועד לרכישת Wiz בסכום שובר שיאים של 32 מיליארד דולר.

הסיבה להתעניינות של גוגל במגדל החדש מובנת. ToHa 2 ממוקם על ציר יגאל אלון, דקות מתחנת רכבת השלום ובנוי בסטנדרט המתאים לחברות גלובליות שמנהלות מרכזי פיתוח ענקיים. המגדל יכלול 77 קומות, קומות בנות עד 3,000 מ”ר ושטחים המאפשרים גידול מהיר בצוותי הפיתוח והמחקר.

גוגל ישראל

מאחורי המהלך ישנה גם תפיסה אסטרטגית: חיבור בין עובדי Wiz, שממוקמים כיום במגדל אלקטרה הסמוך, לבין צוותי גוגל. ריכוז העבודה במקום אחד מאפשר האצת פיתוחים, שיתוף ידע וגידול תפעולי מהיר — חלק מהתהליך שאחרי הרכישה המאסיבית.

כבר היום גוגל משלמת כ־115 מיליון שקל בשנה עבור שטחי המשרדים שהיא שוכרת בישראל, והעסקה החדשה צפויה להצטרף בהמשך לרשימת ההשקעות הגדולות שלה בשוק המקומי. זהו איתות נוסף לכך שאת תעשיית הטכנולוגיה הישראלית רואים בעולם כמרכז רלוונטי, חיוני ולעיתים קרובות גם כבסיס לצמיחה גלובלית.

ההתרחבות של גוגל גם מדגישה מגמה רחבה יותר: חברות ענן, סייבר, דאטה ומוצרים טכנולוגיים ממשיכים לגדול בקצב מהיר, ודורשים עוד אלפי עובדים מיומנים בתחומים כמו תשתיות, פיתוח, DevOps, ניהול מערכות בענן, אבטחת מידע, פרודקט ועיצוב חוויית משתמש.

גוגל ישראל

אלפי מקומות עבודה חדשים

כאשר אחת מענקיות הטכנולוגיה בעולם בוחרת להגדיל דרמטית את היקף הנוכחות שלה בישראל, זה משדר מסר ברור: ישראל נשארת מעצמה טכנולוגית. חרף האתגרים, תעשיית ההייטק ממשיכה לצמוח, להתרחב ולייצר ביקוש למקצועות חדשים. הדבר נכון במיוחד כלפי תחומי הענן, הסייבר וה־AI — תחומים שבהם גוגל היא שחקן מוביל.

התרחבות פיזית של חברות מעידה כמעט תמיד על התרחבות תעסוקתית. מרכזי פיתוח גדולים צריכים עוד מומחי ענן, מהנדסי תוכנה, בודקי QA, מעצבי UX/UI, אנשי תמיכה טכנית, מנהלי פרויקטים, אנשי דאטה ועוד. כל אלה יוצרים גל הזדמנויות חדש בשוק המקומי.

לפיתוח אקו־סיסטם טכנולוגי ברמה הזו נדרש כוח אדם איכותי ומוסדות הכשרה חזקים. מכללת ג’ון ברייס, זרוע ההדרכה של מטריקס, מהווה חלק מרכזי בתהליך הזה. כאשר חברות כמו גוגל, אמזון, מיקרוסופט ואחרות מרחיבות מרכזים בישראל, הביקוש למומחים בכל התחומים פשוט מזנק.

הקורסים של ג’ון ברייס מכינים את הסטודנטים להשתלבות מהירה בצוותים טכנולוגיים אמיתיים, עם תרגולים מעשיים, פרויקטים, סימולציות וחשיפה לכלים שהשוק עובד איתם היום — DevOps בענן, פיתוח Full Stack, AI ו־ML, סייבר, ניתוח מערכות, UX/UI ועוד. בעולם שבו התחרות על טאלנטים רק מתחדדת, הכשרה איכותית היא הבסיס לכניסה לתעשיית ההייטק.

תוכן עניינים

תוכן עניינים

קורסים אונליין
מגוון ערכות מקוונות ללמידה עצמית

מכל מקום ובכל זמן שנוח לכם!
קורסים מקוונים