עיצוב גרפי תדמיתי – מה זה אומר?

תוכן עניינים

יש מותגים שמראש ממתגים את עצמם כמותגי פרימיום בעוד המיתוג של אחרים הוא נגיש יותר. המיתוג מתכתב עם ערכי המותג, התכנים והמוצרים שהוא מציע, הרגש והאסוציאציות שהוא מעורר או רוצה לעורר אצל הצרכנים. במסגרת קורס עיצוב גרפי נרכשים הכלים הנחוצים לאפיון הזהות העיצובית של כל בית עסק. רוצים להיכנס לתחום? לפניכם מספר דברים שחשוב לדעת על העבודה היצירתית של עיצוב תדמית.

התחקיר קובע ובניית מדריך מותג

לפני שפותחים בתהליך, חשוב להכיר את המותג לעומק, כולל הפעילות העסקית וכן לבצע סקר בקרב צרכנים ולברר מה הם באמת חושבים עליו, מה עושים המתחרים וכיצד ניתן לבדל ולייחד את המותג באמצעות פיתוח שפה חזותית.
לרוב פיתוח המיתוג שזור באסטרטגיה העסקית של בית העסק והמיתוג הוא פועל יוצא של האסטרטגיה העסקית. כאמור, יש לבדוק במסגרת תהליך המיתוג מהם ערכי המיתוג, מה היתרון התחרותי של העסק בהשוואה לעסקים מתחרים, מי קהל היעד ומה הוא מחפש ומה ימשוך את תשומת לבו וכיצד התדמית תשרת את ההצלחה העסקית.
באופן טבעי, מוצרי ושירותים יקרים יותר יחפשו עיצוב תדמיתי מהוקצע ויוקרתי בעוד שיתכן שמי שפונה לקהל צער, יעדיף מיתוג קצבי ועליז יותר המשדר קלילות וחופש. כמובן שיש קשר הדוק בין עולם התוכן של המותג (ספורט, עסקים, הייטק) לעיצוב התדמיתי.
כמו כן, יש מותגים שיפנו לעיצוב תדמיתי בתחילת דרכם כך שהעיצוב יהיה ליצור דימוי יש מאין בעוד אחרים ירצו ריענון ומתיחת פנים על פי תמהיל קיים וחשוב לחבר את המעטפת החדשה לקודמת בדרך כלשהו על מנת לא לפגוע בזכירות של המותג בעיני הצרכן.
מומלץ לייצר מספר קונספטים לבחירה על מנת שהלקוח יחליט לאיזה קונספט עיצובי הוא מתחבר ואף יבדוק את הקונספט בקרב קבוצות מיקוד. לפי הקונספט הנבחר, ניתן יהיה להמשיך הלאה. מומלץ לסדר ספר או מדריך אפיון מותג אשר יכלול את כל האלמנטים הרלבנטיים לעיצוב השפה התדמיתית, כך שכל מי שיעצב בעתיד לאתו מותג ידע על אילו קווי מתאר להסתמך בפרויקטים השונים.

קשרים מהסוג החזותי – עיצוב המותג בכל הפלטפורמות

עיצוב תדמיתי נוגע בכל הממשקים שיש ללקוחות עם המותג, מהנכסים הדיגיטליים במדיה החברתית דרך אתרי אינטרנט ועד שלטי חוצות, אריזת המוצר, ברושורים ואפילו עיצוב שילוט ברחבי בית העסק וחלון הראווה של החנות.
התהליך אולי  מתחיל בעיצוב לוגו ובחירת פלטת צבעים וגיבוש השפה העיצובית, אבל יש ליצור נגזרת של המותג ולהתאים את העיצוב לכל אחד מהמדיומים באופן ספציפי.
כדאי לבחור פונטים ייחודיים למותג, טיפוגרפיה וכן שילובי צבעים שיחזרו על עצמם, כדי לעורר מיד את החיבור למותג בכל אחד מערוצי התקשורת לרבות כרטיסי ביקור ושילוט.
המטרה היא לבחון את נראות המותג בכל אחד מהערוצים הן במבט כולל תוך שימת דגש על הפרטים הקטנים שעושים הבדל בהתאמת המותג למדיום. למשל, שילוב של הנפשות ברשת האינטרנט או הוספת אייקון משעשע ברשת החברתית.
חלק בלתי נפרד מעיצוב תדמית הוא הפונקציונאליות של העיצוב. התאמה של התדמית לממשק ידידותי למכירה אינטרנטית או לדפדפת מכתבים, כך שהמוצר יהיה שימושי מבלי שהתדמית באה על חשבון האספקט הפרקטי.
יש לבחון את הפרטים הקטנים ביותר שעושים הבדל כך שגם אם מעצבים אריזה או מוצר כלשהו חשוב לבדוק איך העיצוב נראה מכל הכיוונים, מהסתכלות של אדם זר ועד מומחה בעיצוב.
חשובה מאוד ההקפדה על הדיוק של העיצוב וההתאמה לקהל היעד וגם לתפיסה של המותג מהרגע הראשון שהעין המתבוננת לכדה את העיצוב, הוא צריך לעורר את הרגש והאסוציאציות הנכונות. כמובן שנדרשת כאן חשיבה שיווקית, מתי העיצוב יהיה יותר מכירתי ומתי פחות לפי ההקשר של הפרסום או המוצר.

הצד הטכני של מיתוג עסקי

הטכניקה לא פחות חשובה מהקונספט וכפי שנלמד במהלך קורס עיצוב גרפי, קיימים פתרונות טכניים בדמות תוכנות גרפיות להוצאת החזון אל פועל והפיכת הרעיון והסקיצה למוצר ממותג. כמו למשל, ,Photoshop Illustrator InDesign ועוד. באמצעות הכלים בשילוב חשיבה אסטרטגית יצירתית ניתן להפוך כל מסר למוצר שיווקי מוגמר – מודעה בעיתון או באינטרנט, אריזה מיוחדת, ניוזלטר ועוד ולהתאים את העיצוב לערוץ התקשורת המועדף.
אל תצאו לשוק בלי שבניתם קודם כל את התדמית של עצמכם בתור מעצבים גרפיים. חשוב להשקיע ביצירת לוגו, כרטיס ביקור אטרקטיבי ופורטפוליו או אתר מרשים, שישקפו את היכולות שלכם בבניית תדמית לאחרים.

זכרו – בניית מותג הוא הנכס של העסק ולכן, עיצוב גרפי תדמיתי מסייע לעסקים לפרוץ קדימה. חפשו מסלול לימוד איכותי, מקיף ומעמיק בעיצוב גרפי, שיעניק לכם את כל הכלים הנדרשים לייצר תדמית מנצחת.

תוכן עניינים

Schedule Appointment

Fill out the form below, and we will be in touch shortly.

לא הצלחנו לאתר את הטופס.