הכרות מקצועית עם כלים דיגיטליים
כדי לפעול בזירה הדיגיטלית, חשוב להכיר מראש את המונחים ואת הכלים שעומדים לרשותכם ממושגים כמו SEN ,PPC ו-SEO, ועד הכרות מעשית עם כלים של גוגל כמו Google Webmaster Tools או google analytics. כדאי להתמקצע כמה שיותר בין אם במסגרת קורסים או כנסים מקצועיים ולא רק לדעת להפעיל את הספקים או העובדים של המחלקה אלא לבצע בפועל את התהליכים, כדי לדעת בהמשך הדרך לאפיין נכון את האסטרטגיה ולבחון את הנתונים לצורך הפקת המסקנות הנכונות לאופטימיזציה של קמפיינים או לניהול מושכל של אתר החברה.
הצד הפיננסי של שיווק דיגיטלי
מנהלי דיגיטל עובדים הרבה עם תקציבי דיגיטל שגדלים מיום ליום ככל שהחבה רואה תוצאות. חשוב מאוד להשתמש בכלי ניתוח כדי לבחון יעילות של פלטפורמות דיגיטליות, מסעות פרסום וכמובן להחליט היכן להשקיע, כמה ומתי. חשוב לדעת לערוך קמפיינים השוואתיים (AB TEST), לחלק תקציבים בצורה מדויקת מתשלום לספקים ועד תשלום פר קליק בקמפיין ספציפי וכמובן לשנות כל הזמן את התקציבים בהתאם למה שעובד ומה שלא מוכיח את עצמו.
חדשנות היא המפתח
במיוחד בארגונים שעד כה שמרו על שיטות שיווק ופרסום מסורתיות, מנהלי דיגיטל מייצגים את העולם החדש. פלטפורמות טכנולוגיות, טכניקות שמבטאות חשיבה מחוץ לקופסא, ראייה בלתי שגרתית. כל אלה נכנסים תחת חדשנות. אז כמנהלי דיגיטל יש לכם את הזכות לחדש לארגון בין אם הפצת מסרים שיווקיים בערוצים בהם טרם נעשה שימוש, הקמת וניהול נכסים דיגיטליים ומקסומם מבחינת תקשורת עם לקוחות או הגברת תנועה והגדלת מכירות. חפשו את הכלי הבא או טכניקה חדשה, הטמיעו אותה ובדקו אם היא אפקטיבית עבור הארגון בו אתם פועלים.
עמידה ביעדים לפי אסטרטגיה ברורה
על אף שתחום הדיגיטל תזיזיתי ומשתנה כל הזמן, הרי שחשוב להכניס סדר כדי שלא יהיה בלגן. chief digital officerהוא גם זה שמגבש אסטרטגיה או מתרגם את האסטרטגיה של החברה למונחים דיגיטליים ומנהל את ביצועה בפועל. כדאי לעבוד על פי לוחות זמנים ויעדים ומטרות שנקבעו מראש, כדי לאפשר תהליך שיביא הישגים. בדיגיטל ניתן לראות תוצאות (חיוביות או שליליות) במהירות יחסית ולהוריד או להרים קמפיינים גם בקצב מהיר, אבל חשוב שאלה יהיו חלק מאסטרטגיה מכוונת שנקבעה מראש לאחר מחקרי שוק או כל סיבה שהביאה לאסטרטגיה שנבחרה.
מחזון למציאות – ניהול צוות דיגיטל מנצח
digital manager הוא תפקיד מאתגר וקשה מאוד להצליח בו אם לא משחררים סמכויות – תנו לעובדים או קולגות או אפילו ספקים חיצוניים לסייע בהוצאה לפועל של תוכנית שיווק דיגיטלי למשל, בכתיבת תוכן, בניהול דפי פייסבוק, בעיצוב של ניוזלטר ובפילוח קהל היעד לקמפיינים בגוגל ממומן. אתם אולי צריכים לדעת את אופן הביצוע אבל יש כל כך הרבה דברים לדאוג להם שהשיווק יצליח, שאין סיכוי שתצליחו גם לנווט את הפעילות וגם לבצע אותה. בחרו אנשים שיתחברו לרעיונות שלכם וידעו להפוך אותם למעשים.
קורס שיווק דיגיטלי לומדים אצל המומחים בדיגיטל במכללת ג’ון ברייס