וובמאסטר נחשב לתפקיד מבוקש מאוד בענף האינטרנט והדרישה לוומאבסטרים גוברת מיום ליום. לפניכם מספר דברים חשובים על מהות העבודה כוובמאסטר ועל ההכשרה המקיפה לתפקיד.
מה עושה Webmaster?
אופי העבודה של הוובמאסטר השתנה במהלך השנים וככל שהמערך האינטרנטי נעשה מסועף יותר, כך גם תפקידו של הוובמאסטר נעשה מורכב ומאתגר יותר. כיום ניתן להגדיר תפקיד של וובמאסטר כמנהל אתר אינטרנט, תפקיד הכולל סמכויות רבות:
- המישור טכני – וובמאסטר אחראי על התפקוד הטכני היעיל של האתר, ועליו לגלות כישורים טכניים רבים, בין אם ידע מקיף בשפות תכנות, גרפיקה, איתור בעיות טכניות וכולי.
- המישור שיווקי – Webmaster אחראי גם לקידום ושיווק האתר באמצעי המדיה השונים, קידום במנוע החיפוש של גוגל, קידום ברשתות חברתיות, הטמעת השפה השיווקית באתר, הפקת ניוזלטרים שיווקיים ועוד.
- המישור התוכני – במסגרת תפקידו כמנהל אתר, אחראי הוובמאסטר על העלאת תכנים תדמיתיים ותכנים רלוונטיים לאתר, שיפור התוכן הקיים, הוספת בלוגים עם תוכן ועוד.
- המישור ניהולי – אינטגרציה היא שם המשחק. מנהל אתר מחלק סמכויות בין הספקים והעובדים השונים שקשורים לפעילות האינטרנטית של החברה, הוא מוודא שהאתר פועל כפי שראוי ומקודם, אחראי על התהליכים הלוגיסטיים שכרוכים בהקמת וניהול אתר.
מה לומדים בקורס ניהול אתר וובמאסטר?
קורס מקיף להכשרת Webmaster יכשיור אתכם מכל הבחינות לעבודה כמנהלי אתר בתחום דינאמי ומאתגר. ברמה הטכנולוגית, הקורס יעניק לכם ידע בשפות התכנות השונות – HTML, CSS, JavaScript ועוד. הידע הטכנולוגי חיוני להצלחתכם בתפקיד, היות ועליכם להבין את ה-DNA של האתר, כיצד הוא פועל וגם לבחור ספקים שונים ולפקח על פעילותם. תחזוקה יומיומית של האתר אף היא מחייבת ידע טכני, החל מהעלאת תמונות והזנת תכנים, דרך הוספת תגיות, פתיחת עמודים חדשים, תכנון קטגוריות ובדיקות טכניות שהאתר מאונדקס בגוגל ועולה במהירות הנכונה בדפדפנים השונים.
בנוסף לטכניקה, מנהלי אתר זוכים להכשרה מקיפה בניהול תוכן – עבודה עם מערכות ניהול תוכן דינאמיות, תפעול מערכות דיוור למשלוח ניוזלטרים ללקוחות, התקנת מערכות שונות של בלוגים ופיצ’רים שקשורים לצד הקריאטיבי של האתר – עיצוב גרפי לצד כתיבה שיווקית שמניעה לפעולה.
הקו המנחה הוא שמנהלי אתר חייבים להתייחס בכובד ראש לחוויית המשתמש באתר, ולכן, מעבר לצד הטכני של גלישה נוחה ומעבר מהיר בין הדפים השונים, הם צריכים להבין כיצד הגולש “קורא” את האתר, האם הוא מוצא בקלות את מה שהוא חיפש כשעבר מגוגל, האם ההצעות השיווקיות נגישות עבורו, האם האתר נעים מבחינה ויזואלית ועוד.
אם בעבר וובמאסטרים היו יותר אנשי טכנולוגיה ופחות אנשי שיווק, הרי שכיום הם נדרשים להבין בשני התחומים ולהניע את האתר גם בהיבט השיווקי.
בקורס ההכשרה המקיף, תוכלו ללמוד על קידום ופרסום האתר, העלאת מודעות בגוגל, קידום האתר בתוצאות האורגניות של מנוע החיפוש, קידום האתר במדיה החברתית בפלטפורמות וברשתות השונות כגון פייסבוק ויוטיוב.
כיצד לבחור קורס Webmaster איכותי
חשוב מאוד שהקורס אכן יכשיר אתכם לעבודה מגוונת בתחום ויעניק לכם כלים הן ברמה הטכנית והן ברמה השיווקית והיצירתית. קורסים איכותיים משלבים מגוון מרצים מהתחומים השונים, שרלוונטיים למגמות העכשוויות בשוק, לתוכנות החמות ביותר.
כמו כן, בדקו שקורס ההסמכה מכין אתכם לשני מבחנים חשובים בענף – מבחן ההסמכה של גוגל אדוורדס ומבחן ההסמכה של גוגל אנליטיקס. שני מבחנים אלה קריטיים להצלחה שלכם בתפקיד וחשוב שתצאו לשוק מצוידים בתעודת וובמאסטר ממוסד איכותי בשילוב שתי ההסמכות המבוקשות.