הכישורים שהמעסקים רוצים שיהיו לכם

תוכן עניינים

הכישורים שהמעסיקים רוצים שיהיו לכם

ידע מקצועי הוא הבסיס להצלחה וכאשר פוצחים בקריירה וחושבים קדימה, מכוונים לרכישת כלים ומיומנויות שיאפשרו לכם לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר.
אבל מלבד הדרישות הטכניות, מעסיקים היום מחפשים כישורים רכים שיתרמו לארגון.
מהם הכישורים והתכונות שכדאי לסגל על מנת להפוך למועמדים יותר תחרותיים?

אספנו עבורכם את המיומנויות הרכות הקריטיות שניתן לראות בפרסום משרות היום בהתבסס על מחקר שפורסם ב-International Journal of Applied Management and Technology וחשף כישורים רכים בעלי “חשיבות עליונה” עבור סביבת העבודה העולמית בשילוב סקר Job Outlook 2022 שנערך על ידי האיגוד הלאומי של מכללות ומעסיקים (NACE):

עבודת צוות בדרך להצלחה

מחקר מאוניברסיטת Tufts מצביע על כך שעצם החשיפה לגיוון יכולה לשנות את הדרך שבה אנחנו חושבים ולמעשה, אינטראקציה עם אנשים שונים גורמת לנו להיות בעלי ראש פתוח יותר.
לעבודת צוות יתרונות נוספים כמו יעילות גבוהה, שמתאפשרת על ידי זה שמאצילים סמכויות ומקצים משימות שונות לאנשים שונים, כל אחד על פי ההתמחות שלו.
עבודת צוות מאפשרת יצירתיות וחדשנות, הפקת רעיונות חדשים, תחושת לכידות וחיזוק קשרי עבודה.

תקשורת היא שם המשחק

מיומנויות תקשורת קריטיות לתהליכי קבלת החלטות, הגברת הפרודקטיביות ופתרון קונפליקטים תוך העלאת שיתוף הפעולה.
בין כישורי התקשורת שיכולים לסייע ניתן לציין כישורי הקשבה, הבעת אמפתיה לעמיתים וללקוחות שמתחברת ומתעניינת בה שהם אומרים, כנות, שפת גוף מזמינה ונעימה.
חשוב לעבוד על כישורי התקשורת תוך מודעות לנושא, לשפה הבלתי מילולית וההתייחסות למיומנות תקשורת היא למיומנות תקשורת בעל פה ובכתב.
אין ספק שתקשורת במקום העבודה נעשתה מאתגרת ומורכבת יותר עם המעבר לעבודה מרחוק ולכן, כדאי לשכלל את כישורים אלה גם בעבודה פרונטאלית וגם בעבודה מקוונת.

ניהול זמן שעושה הבדל

בזירה התעסוקתית התחרותית רצופת השינויים והאתגרים נושא ניהול הזמן זוכה לתשומת לב מיוחדת. מגייסים מחפשים עובדים שידעו לתכנן ביעילות את הזמן שלהם על מנת להעלות את רמת התפוקה וגם שיוכלו לשלב טוב יותר בין חיים אישיים לחיים מקצועיים – איזון אשר חיוני להפחתת המתח והחרדה הנגזרים מדחיינות או עיכוב או ניהול זמן לקוי.
עליכם להציג יכולת עבודה מסודרת, פירוק העבודה למשימות ועמידה בלוחות זמנים גם צפופים.

פתרון בעיות לעובד עצמאי

פתרון בעיות מעיד על היכולת לחשוב בצורה רציונאלית ויצירתית, גמישות מחשבתית, להתמודד עם משברים, לנקוט יוזמה, לנהל קונפליקטים ולקבל החלטות באופן עצמאי.
פעמים רבות בראיונות עבודה תישאלו על הדרך בה פתרתם בעבר בעיות, איזו גישה נקטתם לצורך כך, כיצד ניתחתם את הבעיה על מנת לאתר פתרונות פוטנציאליים ועוד.

גמישות והסתגלות לשינויים

היכולת לשנות (או להשתנות) כדי להתאים לנסיבות שהשתנו חשובה מאוד למעסיקים אצל עובדים במיוחד בעידן הדינאמי הנוכחי.
הם מעוניינים שעובדים ידעו להסתגל לשינויים ולהתמודד עם אתגרים וימצאו בכל משבר גם הזדמנות כאשר הדרך להסתגלות וגמישות תלויה במובנים רבים בדרך החשיבה, בהתאמת ההתנהגות לשינוי וחיפוש אחר דרכים יצירתיות לעמידה ביעדים, להעלאת הפרודקטיביות.

ומה עם חשיבה ביקורתית

חשיבה ביקורתית יכולה להעיד על כך שהעובדים בוחנים בצורה אנליטית ורציונאלית מצבים, תהליכים, שירותים, מוצרים ובוחנים לעומק לפני שהם מקבלים החלטה או מבצעים את המהלך הבא וידעו גם לנמק אותו. ניתן להתאמן על מנת לפתח, לחדד ולהשחיז את החשיבה הביקורתית כמו למשל, לאסוף מידע, לנתח נתונים, לבחון בדרך ביקורתית תהליכים שנעשו תמיד בדרך מסוימת ולחשוב כיצד אפשר להתנהל אחרת, להסיק מסקנות כדי לבצע אופטימיזציה.
בדו”ח “LinkedIn’s Global Talent Trends report”, 92% מאנשי המקצוע לגילוי טאלנטים דיווחו שחשוב להתייחס לכישורים רכים באותה מידה או אפילו יותר מאשר כישורים קשים. ו-89% אמרו שכאשר גיוס חדש לא מצליח, זה בגלל שחסר לו/לה כישורים רכים קריטיים.
נסו לאמן את עצמכם להעצמת הכישורים הרכים והבליטו אותם כבר בקורות החיים, בראיונות עבודה ובחיי היום יום המקצועיים שלכם.
היכנסו עכשיו לעמוד המשרות שלנו ומצאו את התפקיד הבא שלכם!

תוכן עניינים

Schedule Appointment

Fill out the form below, and we will be in touch shortly.

לא הצלחנו לאתר את הטופס.